Warsztaty z globalizacji biznesu piłkarskiego dla zawodników Akademii Cracovii we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim
Akademia Cracovii stara się konsekwentnie rozwijać nie tylko umiejętności sportowe swoich zawodników, ale również ich świadomość dotyczącą funkcjonowania we współczesnym świecie sportu. W ramach współpracy z Instytutem Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego zorganizowano warsztat dla zawodników II zespołu oraz drużyny U-19 pt. „Globalizacja biznesu piłkarskiego”. To kolejny przykład realizowania przez nas założeń kariery dwutorowej w ramach akcji „Jestem więcej niż piłkarzem".
Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję poznać, jak piłka nożna przeszła drogę od lokalnej, amatorskiej aktywności do globalnego, profesjonalnego przemysłu. Warsztat obejmował zarówno krótki rys historyczny, jak i omówienie kluczowych procesów wpływających na współczesny sport: globalizacji, komercjalizacji i profesjonalizacji.
Na przykładach europejskich i amerykańskich modeli przedstawiono zmiany w roli zawodnika i klubu w dobie dynamicznego rozwoju mediów, rosnącego znaczenia sponsorów oraz nowoczesnych technologii. Celem warsztatów było przygotowanie młodych piłkarzy do świadomego funkcjonowania w realiach profesjonalnego sportu.
Spotkanie poprowadził Dariusz Drewniak – doktorant i członek European Association for Sport Management.
Przed nami kolejne inicjatywy w ramach funkcjonowania tego działu. Wszystko po to, aby jak najlepiej przygotować naszych podopiecznych do kariery w świecie profesjonalnej piłki nożnej – zarówno na boisku, jak i poza nim.
Oliwier Hyla, kapitan II zespołu Cracovii:
„W dniu wczorajszym mieliśmy jako zespół Cracovii II okazję uczestniczyć w warsztatach dotyczących globalizacji w świecie piłkarskim, zorganizowanych w Klubie. Spotkanie było bardzo wartościowe – pozwoliło spojrzeć na futbol z szerszej perspektywy, uwzględniającej wpływ procesów globalnych na rozwój klubów, zawodników i całej piłkarskiej społeczności. To ciekawe doświadczenie, które inspiruje do dalszych refleksji nad rolą futbolu we współczesnym, połączonym świecie".
Wiktor Dej, kapitan zespołu U19:
„Udział w warsztatach był dla mnie bardzo wartościowym doświadczeniem. Dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy na temat biznesu piłkarskiego, cieszę się że mogłem brać udział w tych warsztatach które poszerzyły mi moje spojrzenie na piłkę nożną".
Filip Trubalski, dyrektor techniczny Cracovii:
„W ramach współpracy z Instytutem Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego już kolejny rok realizujemy działania wpisujące się w naszą politykę CSR w obszarze kariery dwutorowej sportowców. Naszym celem jest łączenie rozwoju sportowego z edukacją i przygotowaniem do świadomego funkcjonowania w profesjonalnym świecie futbolu. Dzisiejszy wykład miał pokazać młodym zawodnikom, że piłka nożna to nie tylko mecze, lecz także dynamicznie rozwijająca się gałąź przemysłu, w której zachodzą procesy globalizacji, komercjalizacji i profesjonalizacji sportu. Ważnym elementem było również uświadomienie roli, jaką piłkarz i klub odgrywają dziś w świecie mediów, sponsorów oraz nowoczesnych technologii".