Wysoka medialność Cracovii w sierpniu

Po raz kolejny firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotowała analizę medialności polskich klubów piłkarskich. Tym razem wzięła pod uwagę miesiące wakacyjne. W sierpniowym zestawieniu znowu z dobrej strony pokazała się Cracovia.
Zainteresowanie Pasami - mimo spadku o klasę niżej - wciąż utrzymuje się na wysokim, ekstraklasowym poziomie. Gdyby klasyfikować Cracovię wśród drużyn T-Mobile Ekstraklasy, uplasowałaby się ona na szóstej lokacie - tuż przed... Wisłą Kraków. W miesiącu sierpniu w mediach pojawiło się 2089 publikacji dotyczących Cracovii. Najlepszy w Polsce pod tym względem Śląsk Wrocław miał na swój temat 3729 pozycji, a drugi w I lidze Zawisza tylko 1331 artykułów. Cracovia miała najwięcej publikacji w I lidze zarówno w Internecie (898) jak i w prasie (1191). Pod względem publikacji prasowych Pasy znalazłyby się na czwartej pozycji w Ekstraklasie, z czego 26,7 % to artykuły w prasie ogólnopolskiej. Aż 55 razy Cracovia pojawiła się na pierwszej stronie gazet, co dałoby jej trzecie miejsce w Ekstraklasie, a pozycję lidera w I lidze. Druga w tej I-ligowej klasyfikacji Bogdanka była tylko 25 razy na stronie tytułowej. Wszystkie te statystyki przekładają się na ekwiwalent reklamowy, który w przypadku Pasów wyniósł 14 milionów 319 tysięcy złotych, co jest bezsprzecznie najlepszym wynikiem w I lidze (druga Warta Poznań: 9 milionów 815 tysięcy), a w klasyfikacji drużyn ekstraklasowych pozwoliłoby zająć miejsce w pierwszej dziesiątce.
Zestawienie to pokazuje, iż Cracovia pomimo spadku z T-Mobile Ekstraklasy nadal cieszy się sporym zainteresowań mediów i czytelników.