Wysoka medialność Pasów

    20.07.2013
    Wysoka medialność Pasów
    Po raz kolejny Press-Service opublikował raport na temat zainteresowania polskimi klubami piłkarskimi przez polskie media.

    Po raz kolejny Press-Service opublikował raport na temat zainteresowania polskimi klubami piłkarskimi przez polskie media.

    Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej, regionalnej, branżowej i specjalistycznej oraz z 20 wybranych portali internetowych. W pierwszej lidze pod względem liczby publikacji ligę absolutnie zdominowała Cracovia. „Pasy" wygrały klasyfikacji dotyczącej każdego miesiąca po raz dwunasty z rzędu, co oznacza, że przez cały sezon Cracovia była najbardziej medialnym klubem zaplecza Ekstraklasy. Nigdy wcześniej w historii zestawienia nie zaistniała taka sytuacja, by jeden klub wygrywał tę rywalizację przez cały sezon. Przez cały rok o Cracovii zostało opublikowanych ponad 17 tysięcy artykułów, podczas gdy o drugiej w tej pierwszoligowej klasyfikacji Warcie Poznań raptem niespełna 10 tysięcy. Tylko o ośmiu klubach (wszystkie ekstraklasowe) w Polsce pisało się w tym czasie więcej. W miesiącu maju przewaga „Pasów" nad resztą stawki była wręcz miażdżąca. W maju 2013 na temat Cracovii pojawiło się w sumie 1816 publikacji, z czego 990 w prasie i 826 w Internecie. Drugi Zawisza mógł się pochwalić tylko 1036 artykułami w mediach. Z taką liczbą publikacji Cracovia wyprzedziła aż osiem klubów T-Mobile Ekstraklasy. Na 990 artykułów prasowych 27,6% stanowiły publikacje w prasie ogólnopolskiej, zaś aż 42 razy informacje o „Pasach" znalazły się na pierwszej stronie gazet. Wyniki te pozwalały uzyskać Cracovii ekwiwalent reklamowy na poziomie ponad 10,5 miliona złotych, co dałoby „Pasom" dziewiąte miejsce wśród drużyn... ekstraklasowych.

    Jak widać nie tylko pod względem sportowym, organizacyjnym, ale także i medialnym Cracovia jest już od dawna w polskiej Ekstraklasie!