Wysoka medialność Pasów

Po raz kolejny Press-Service opublikował raport na temat zainteresowania polskimi klubami piłkarskimi przez polskie media.
Artykuły poddane analizie pochodzą z
monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej,
regionalnej, branżowej i specjalistycznej oraz z 20 wybranych
portali internetowych. W pierwszej lidze pod względem liczby
publikacji ligę absolutnie zdominowała Cracovia. „Pasy" wygrały
klasyfikacji dotyczącej każdego miesiąca po raz dwunasty z rzędu,
co oznacza, że przez cały sezon Cracovia była najbardziej
medialnym klubem zaplecza Ekstraklasy. Nigdy wcześniej w historii
zestawienia nie zaistniała taka sytuacja, by jeden klub wygrywał tę
rywalizację przez cały sezon. Przez cały rok o Cracovii zostało
opublikowanych ponad 17 tysięcy artykułów, podczas gdy o
drugiej w tej pierwszoligowej klasyfikacji Warcie Poznań raptem
niespełna 10 tysięcy. Tylko o ośmiu klubach (wszystkie
ekstraklasowe) w Polsce pisało się w tym czasie więcej. W miesiącu
maju przewaga „Pasów" nad resztą stawki była wręcz
miażdżąca. W maju 2013 na temat Cracovii pojawiło się w sumie
1816 publikacji, z czego 990 w prasie i 826 w Internecie. Drugi
Zawisza mógł się pochwalić tylko 1036 artykułami w
mediach. Z taką liczbą publikacji Cracovia wyprzedziła aż osiem
klubów T-Mobile Ekstraklasy. Na 990 artykułów
prasowych 27,6% stanowiły publikacje w prasie ogólnopolskiej,
zaś aż 42 razy informacje o „Pasach" znalazły się na
pierwszej stronie gazet. Wyniki te pozwalały uzyskać Cracovii
ekwiwalent reklamowy na poziomie ponad 10,5 miliona złotych, co
dałoby „Pasom" dziewiąte miejsce wśród drużyn...
ekstraklasowych.
Jak widać nie tylko pod względem
sportowym, organizacyjnym, ale także i medialnym Cracovia jest już
od dawna w polskiej Ekstraklasie!