Łukasz Pawłowski opowiada o nowym sponsorze technicznym

    30.01.2014
    Łukasz Pawłowski opowiada o nowym sponsorze technicznym
    O nowym sponsorze technicznym, włoskiej firmie Legea, opowiada Łukasz Pawłowski, dyrektor handlu i marketingu w Cracovii.

    - Po tym sezonie dojdzie do zmiany sponsora technicznego naszego Klubu. Od sezonu 2014/15 piłkarze Cracovii będą grać w strojach włoskiej firmy Legea. Jakie są powody tej zmiany?

    - Umowa z Nike, na czas w którym była podpisywana, była dobra, ale w pewnych aspektach mocno nas ograniczała. Wyznaczyliśmy sobie określone cele biznesowe na najbliższe 5 lat i aby je realizować musimy wiązać się z Partnerami zapewniającymi nam nowe możliwości przychodowe.

    - Skąd decyzja o wyborze włoskiej firmy Legea?

    - Szukając nowego sponsora technicznego braliśmy pod uwagę następujące kryteria: wysokość kontraktu, możliwość wyprodukowania dedykowanej koszulki meczowej Cracovii, wyłączność na sprzedaż koszulek meczowych i innych produktów sponsora technicznego, a także ceny katalogowe i wysokość rabatów. W tych czterech kryteriach bezkonkurencyjna okazała się firma Legea, która wykazała się największą determinacją przy negocjacjach kontraktowych.

    - Co Cracovia zyska na współpracy z firmą Legea?

    - Przede wszystkim zyska finansowo. Jest to najwyższy kontrakt podpisany ze sponsorem technicznym w historii klubu. Przełoży się to na pewno na drużyny młodzieżowe należące do spółki. Kibice otrzymają możliwość zakupu dedykowanej koszulki według przygotowanego przez nas projektu, a klub zacznie zarabiać na sprzedaży koszulek i pamiątek klubowych. W lipcu 2015 roku mamy zamiar wypuścić całą linię dedykowanych produktów Cracovii pod marką Legea, w tym dresów treningowych i wyjściowych, tak jak to jest w przypadku włoskiej drużyny Livorno, czy reprezentacji Bośni i Hercegowiny.

    - Czy możemy zdradzić jaka jest wartość kontraktu?

    - Kontrakt został podpisany na 3 lata z opcją przedłużenia o kolejne. Legea zaopatrzy Klub w sprzęt, jak również przekaże środki pieniężne Cracovii za świadczenia marketingowe na stadionie. W umowie przewidziane są również bonusy pieniężne za konkretne osiągnięcia sportowe pierwszej drużyny piłkarskiej Cracovii. Finansowo kontrakt dużo znaczy dla Klubu, ale konkretów podać nie mogę. Zrobimy to podczas oficjalnej prezentacji w lipcu 2014. Mogę jedynie zdradzić, że są to wartości liczone w milionach złotych.

    - Czy projekty koszulek będą dedykowane Cracovii?

    - Koszulki będą dedykowane według przedstawionego przez nas projektu na łamach naszych kanałów informacyjnych. Projekty są już zatwierdzone, materiał wybrany. Właśnie rozpoczęto szycie.

    - Ile wzorów koszulek będzie miała Cracovia w sezonie 2014/15?

    - Trzy. To oczywiście tradycyjna koszulka w biało-czerwone pasy z czarnymi nadrukami, błękitna z czarnymi nadrukami oraz czarna ze złotymi nadrukami. Do wszystkich trzech trykotów będą dopasowane czarne spodenki i czarne getry.

    - Co współpraca z firmą Legea oznacza dla kibiców?

    - Kibice Cracovii bardzo cenią sobie przywiązanie do barw, tradycji i pięknej historii Klubu. Przy projektowaniu koszulek robiliśmy konsultację właśnie z nimi, a to co ostatecznie zostało wybrane jest zwieńczeniem naszych wspólnych prac. Uważam, że takie decyzje powinny być podejmowane przede wszystkim  w oparciu o zdanie kibiców. Długo przewijał się temat aktualnych koszulek i czerwonej plamy na plecach dlatego mam nadzieję, że Kibice otrzymają to, o co tak długo zabiegali.

    Rozmawiał DG